Blog firmowy

W ciągu ostatnich kilku lat zdecydowanie zwiększyło się zainteresowanie blogosferą. Już nie tylko indywidualne osoby prowadzą „internetowe pamiętniki”. Blog stał się ważnym narzędziem marketingowym dla biznesu. Czym tak właściwie jest blog i jak go wykorzystywać?

Blog należy postrzegać jako swoisty dziennik w sieci, prostą stronę internetową, której aktualizacja jest na tyle prosta, że nawet osoby niezaznajomione z techniką tworzenia stron www, będą potrafiły tego dokonać. Najbardziej zbliżoną formą do bloga jest pamiętnik. Również i w jego internetowym odpowiedniku najbardziej aktualne wpisy są umieszczane na stronie głównej. Każdy wpis na bloga stanowi oddzielną podstronę, a

poszczególne wpisy mogą być komentowane przez odwiedzających blog użytkowników. Na ogół, blog pisany jest łatwym, zrozumiałym językiem, nawet jeśli jest to blog firmowy.

Nie należy bagatelizować wagi bloga, jako narzędzia internetowego. Przedsiębiorstwa korzystające z tej formy publikowania pewnych materiałów w sieci internetowej odnoszą pewne korzyści, wśród których wymienia się: niskie koszty, oszczędność czasu, kształtowanie lepszego wizerunku firmy w Internecie oraz poprawę relacji z klientami.

Prostota aktualizacji blogów sprawia, że nawet osoby niezwiązane z działem informatycznym firmy, mogą je swobodnie prowadzić. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i uniknięcie niekiedy niezwykle skomplikowanego procesu zarządzania zmianami. Oszczędność pieniędzy przejawia się w tym, że stworzenie bloga jest bardzo łatwe, przez co informatyk zatrudniony w firmie wcale nie musi przerywać swej zwykłej pracy, ponieważ może sobie z tym poradzić ktoś inny. Fakt wykorzystywania na blogach nieformalnego języka sprawi, że relacje z klientami poprawiają się, co z kolei wydatnie wpływa na wzrost ich zaufania i podnosi reputację firmy w środowisku jej funkcjonowania. Swoista, wewnętrzna architektura bloga sprawia, że jest on doskonałym medium pod względem optymalizacji potrzeb wyszukiwarek internetowych. Dzięki prowadzeniu firmowego bloga strona internetowa firmy ma szansę w dłuższej perspektywie czasu trafić na czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.

Blogi można wykorzystywać w dwojaki sposób, albo wewnątrz firmy, albo na zewnątrz. Jeśli zdecydujemy się stosować blog jedynie we wnętrzu firmy, wówczas można go wykorzystać w obszarach zarządzania projektami, w formie zamieszczania wiadomości internetowych dla pracowników firmy, zarządzania wiedzą, rozwoju organizacji i nauki albo w obszarze działania grup roboczych.

Z kolei, jeśli chodzi o wykorzystanie blogów na zewnątrz firmy, wówczas nabiera on większej siły i rozmachu. Pomaga w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, jest dodatkowym kanałem PR, edukuje konsumenta, sprzyja przeprowadzaniu badań i rozwojowi firmy, a także jest promocją wizji przedsiębiorstwa.

Z uwagi na to, że prowadzenie bloga ma wiele zalet dla samej firmy i dla jej rozwoju, a na dodatek jest proste i tanie, każde przedsiębiorstwo może wykorzystać w toku swojej działalności tego rodzaju narzędzie marketingowe.

 

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

36 Komentarze

  1. audytor mówi

    Blogi firmowe to już przeszłość. Dziś do klienta dociera się poprzez profile na Facebook’u itp.

  2. Maja mówi

    jak się zakłada jakikolwiek blog to trzeba uważać aby nikt się nie włamał

  3. knighteq mówi

    albo naszą klasę ;]

  4. patryykk16 mówi

    mozna powiedziec ze istnieje blogomania;)
    ale tak ogolnie to uwaga na hakerow

  5. michal88sjz mówi

    zgadzam się z audytorem, dzisiaj lepiej zastanowić sięnak kontem FB bądź NK

  6. nocturna666 mówi

    Jest to kolejne, całkiem udane narzędzie marketingowe. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności może być mniej lub bardziej skuteczne. Trzeba jednak docierać do jak największego grona ludzi. Blog sam w sobie może nie wystarczyć.

  7. Sergiusz mówi

    „moda” na blogi chyba już mija. Kiedyś blogowanie miało sens-miał on formę pamiętnika, dziennika. Ale przez kilka ostatnich miesięcy zaczęto odsuwać się od pierwotnej funkcji bloga. Szkoda, bo to, pomimo wszystko, fajna forma przekazu :)

  8. comandoo1 mówi

    Blogi mogą być faktycznie pomocne! Ciekawy artykuł.

  9. 88luker mówi

    Niestety współcześnie w ogóle instytucja blogów jako takich odchodzi powoli w zapomnienie :(

  10. -pccking mówi

    też mi się tak wydaję że blogi odchodzą do lamusa pierwszy komentator ma racje firmy bardziej sie angażują w promocje na fb ‚ku bo to najszybszy sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów.

  11. -pccking mówi

    Ale artykuł dobry , bo wywołał jakąś burzę mózgów wśród komentatorów.

  12. -pccking mówi

    racja większy odsetek ludzi odwiedza stronę

  13. Maja mówi

    wszędzie gdziekolwiek się jest to jest blog firmowy z resztą są duże fundusze i popularność

  14. -pccking mówi

    Otóż to pani Majo

  15. -pccking mówi

    ale nie zawsze to reguła to co pani napisała.

  16. 88luker mówi

    To bardzo przydatne narzędzie w sieciowym marketingu :)

  17. -pccking mówi

    Myślę żę temat artykułu nie został w pełni zaprezentowany .
    blog firmowy w skrócie daje wyróżnienie dla firmy, aktualne informacje na temat firmy, blog firmowy powinien dawać dodatkowe korzyści dla konsumentów, co przyciągnie ruch na blog dzięki której będzie budował świadomość marki na rynku oraz przyciągnie awansowanych użytkowników.

  18. asdfgm mówi

    jestem ciekawa kto miałby taki blog prowadzić i w jakim czasie? nie wypada, aby pisali je pracownicy w godzinach pracy, a dodatkowy pracownik to dodatkowy koszt.

  19. grazka mówi

    Jeżeli przekładałoby się to na lepsze prosperowanie firmy, to warto zatrudnić bądź oddelegować odpowiedniego pracownika.

  20. asdfgm mówi

    W takiej sytuacji to się zgodzę, ale jak to sprawdzić? bo zatrudnić kogoś tylko dlatego, że blogi są na topie jest łatwo, ale zweryfikować korzyści już trudniej.

  21. -pccking mówi

    Wystarczy wsadzić licznik odwiedzin , i obserwować ruch na blogu później porównać wartość sprzedaży z okresu gdy nie było blogu z okresem sprzedaży gdy ten blog sie pojawił, to jeden z sposób do zweryfikowania a jest ich kilka:nie wątpliwie Blog firmowy potrzebna sprawa

  22. edytka1120 mówi

    Blogi są coraz częściej spotykane , nie dziwnie się że powstają już blogi firmowe.

  23. asdfgm mówi

    „Wystarczy wsadzić licznik odwiedzin , i obserwować ruch na blogu później porównać wartość sprzedaży z okresu gdy nie było blogu z okresem sprzedaży gdy ten blog sie pojawił”
    Problem z tym będzie miała firma, która np w tym samym czasie w jakis inny sposób promowała siebie. ale sposób dobry;)

  24. -pccking mówi

    To dlaczego to ma byc problem? przynajmniej dowiedziała by sie czy inny sposób reklamy wzbudził zainteresowanie dzieki któremu by był ruch na blogu .Jak by nie było tzn że coś słabo produkt został „sprzedany” za pośrednictwem innego sposobu promowania

  25. 88luker mówi

    Blog firmowy powinien dotyczyć tylko kwestii merytorycznych :)

  26. -pccking mówi

    merytorycznych czy też nie każda forma zaistnienia / za reklamowania swojej firmy w internecie daje jakieś korzyści

  27. Izabela mówi

    blog firmowy to duża kasa tylko trzeba odpowiednio przyciągnąc

  28. asdfgm mówi

    To już rola marketingowców

  29. daniel22 mówi

    Na rynku pojawił się nowy numer magazynu Business Security Magazine, którego wydawcą jest IBBC Group – firma doradcza w zakresie bezpieczeństwa biznesu w Polsce.
    Czy wiesz, co to jest BYOD? Jeżeli prowadzisz firmę, znajomość odpowiedzi na to pytanie jest dla ciebie niezbędna. BYOD (Bring-Your-Own-Device) to zjawisko korzystania z prywatnych telefonów, komputerów i innych urządzeń w celach zawodowych. Z najnowszego wydania Business Security Magazine dowiesz się więcej na temat tego niebezpiecznego trendu oraz poznasz sposoby, jak zabezpieczyć swoją firmę przed jego negatywnymi skutkami.
    Oprócz tego jednym z tematów nowego numeru będą nadużycia w firmach, jak też problemy związane z przestępstwami natury gospodarczej krajów bałtyckich. Czytelnicy znajdą także cenne porady dotyczące efektywnej samooceny ryzyka nadużyć, stanowiącej istotną kwestię w zapobieganiu wszelkiego rodzaju manipulacjom w biznesie.
    Nowy numer Business Security Magazine porusza również zagadnienia wyłudzeń na polskim rynku kredytów w segmencie detalicznym, a ponadto zawiera analizy i raporty dotyczące funkcjonowania różnorodnego typu przedsiębiorstw.
    W nowym numerze Business Security Magazine przeczytasz o najważniejszych i aktualnych sprawach dotyczących bezpieczeństwa dla Twojego biznesu… I to wszystko w jednym miejscu!

    Więcej informacji na stronie: http://www.bsmagazine.pl

  30. kkiinnaa mówi

    Hmmm niedawno rozmawiałam z osobą zajmującą się pracą w wydawnictwie i powiedziała mi, że blogi nie docierają do dużej liczby osób. Z tego co widzę to artykuł ma już trochę i wynika z niego zupełnie coś innego. W sumie ja od dawna uważam, że blogi (ogólnie blogosfera) jest bardzo rozbudowana. Zauważyłam, że ludzie znają się w kręgach (jednak głównie w tematycznych, ale zawsze). Blogi mają pewną siłę przebicia i wg mnie są dobry narzędziem marketingowym. Sama jeden prowadzę

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.