Marketing w poczcie elektronicznej

Nowoczesne narzędzia promocji i reklamy dostarczają przedsiębiorcom zupełnie innych możliwości prowadzenia działań marketingowych. Dziś to Internet wiedzie prym w tym zakresie. W chwili obecnej nowoczesne firmy doskonale już wiedzą, że reklama w przestrzeni wirtualnej jest w miarę korzystna finansowo, ale skuteczna. Jest też ona w stanie dotrzeć do o wiele szerszej grupy docelowej, niż działania typu indoor lub outdoor. Jedną z form prowadzenia kampanii marketingowej w Internecie jest e-mail marketing.

Poczta elektroniczna od kilku lat jest integralną częścią życia wielu Polaków. Praca za pośrednictwem sieci internetowej powoduje, że na co dzień korzystamy z jednego lub niekiedy nawet kilku adresów e-mail. Reklamowanie swoich produktów i usług przy użyciu wiadomości elektronicznej z tego względu może być „strzałem w dziesiątkę”, o ile e-mail marketing zostanie wykorzystany w odpowiedniej formie.

E-mail marketing jest dziś stosowany nie tylko przez duże firmy, których budżet reklamowy opiewa na kilkaset tysięcy złotych, ale i te całkiem małe, liczące każdy wydawany grosz. Dzięki temu, że przesyłanie reklam drogą elektroniczną do ściśle wybranej grupy docelowej, jest tanie, na e-mail marketing mogą sobie pozwolić niewielkie firmy, jak i te dopiero rozpoczynające swoją działalność i również nie mające zbyt wysokich środków finansowych na prowadzenie działań reklamowych.

Ze skrzynki poczty elektronicznej korzysta dziś niemalże każdy – choćby sporadycznie, ale jednak. Ci, którzy nie mają swojego adresu e-mail na ogół nie są grupą docelową dla firm reklamujących produkty i usługi w wiadomościach e-mailowych. Jeśli adresaci takiej kampanii promocyjnej zostaną wybrani starannie, jest duża szansa, że reklamę danej firmy zobaczy pożądana ilość osób, a na dodatek, podejmie ona określone działania, np. wejdzie na stronę www firmy itp.

Czasem nie trzeba wysyłać kilku tysięcy wiadomości mailowych, aby uzyskać pożądane skutki. Kluczem do sukcesu jest wysłanie tak naprawdę niewielkiej ilości maili, ale do właściwych osób.

Kto zorganizuje naszą akcję e-mail marketingową? W tym celu można zwrócić się do wyspecjalizowanych firm, posiadających szerokie bazy adresów mailowych z rozpisanym profilem odbiorców. Alternatywą jest wybór młodych osób, tzw. freelancerów, którzy za o wiele mniejszą kwotę roześlą informację reklamową do określonej liczby odbiorców.

E-mail marketing jest pewną formą roznoszenia ulotek, tyle że w przestrzeni wirtualnej. Specjaliści twierdzą, że jest to zupełnie nowa, ale za to całkiem dobrze prosperująca forma reklamy. Zamiast rozsyłać pocztą tradycyjną ulotki, lub wrzucać je do skrzynek, można wysłać reklamę na maila. Należy jednak dokonać rozróżnienia pomiędzy e-mail marketingiem, a zwyczajnym spamem. W terminologii internetowej spamem określa się informacje przesyłane również na pocztę elektroniczną, ale niezawierające z goła żadnych, konkretnych treści. W marketingu za pośrednictwem e-maila chodzi o zainteresowanie odbiorcy swoją ofertą i wywołanie u niego określonej akcji.

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

24 Komentarze

  1. simon mówi

    No często jest tak, że materiały reklamowo-promocyjne wysyłane przez różne firmy posiadają zero konkretów- nagłośnione promocje po wnikliwej analizie, okazują się być czymś, co nadaje się na zgłoszenia do Rzecznika Praw Konsumentów ; ) albo po prostu do wrzucenia w katygori spam, z czym większośc klientów mailowych radzi już sobie całkiem dobrze ; )

  2. czupakabra mówi

    Dokładnie jak wyżej, jednak tytuł mailingu czasem robi swoje i to tym głównie zajmują się wspomniani w tekście freelancerzy: tworzeniem treści, tematu który ma przyciągnąć uwagę, a rozesłanie nadal pozostaje w gestii firmy.

  3. Sergiusz mówi

    Strasznie nie lubię, kiedy na mojej skrzynce znajduję mnóstwo reklam, które czasem zupełnie nie są adekwatne do mojej osoby. Już wolę oglądać reklamy w telewizji i czytać je w gazetach, niż codziennie usuwać kilkanaście wiadomości, w których zawarte są „mądre” i pełne konkretów artykuły reklamowe.

  4. patryykk16 mówi

    denerwujace sa te reklamy na poczcie

  5. Michał mówi

    GŁUPIE SĄ REKLAMY NA POCZCIE … DOBRZE ŻE JEST SPAM

  6. michal88sjz mówi

    Reklamy reklamami, spam i nic więcej

  7. comandoo1 mówi

    Niestety taka forma reklamy jest denerwująca dla ludzi, wiec raczej nie jest zbyt skuteczna…

  8. 88luker mówi

    Trzeba uważać, by czasem ten „marketing” nie przybrał charakteru „spamu” :)

  9. -pccking mówi

    Oj bardzo denerwująca forma marketingu i często ma formę spamu jedyne co to myszką transportuje taką „pocztę” do kosza.

  10. -pccking mówi

    i nawet tego typu „marketingu” nie wyświetlam

  11. -pccking mówi

    Bardzo ciekawy artykuł dzieki któremu poznałem ciekawą nazwę jaką jest freelancer. artykuł posiada jeszcze potencjał do rozwinięcia tematu jakim jest Marketing w poczcie elektronicznej

  12. grazka mówi

    Istotną sprawą w e-mail marketingu jest na pewno jego dostępność i taniość. Myślę, że jest to skuteczna forma zainteresowania ewentualnego klienta ofertą firmy.

  13. Maja mówi

    ja już odrzucam jakiekolwiek reklamy typu „U nas najlepszy kredyt”,”Promocja do 50% zniżka”…dla mnie to jest chore…

  14. grazka mówi

    Maja, daj szansę tym, którzy poszukują właśnie takiego „najlepszego kredytu”. Oni przesłaną im informację wykorzystają właściwie.

  15. asdfgm mówi

    Ja się zastanawiam gdzie jest granica między e-mail marketingiem a spamem? I zgadzam się z grazka, czasem nie wiemy gdzie czegoś szukać, a tu nam podstawiają podpowiedź. Ja czytam interesujące mnie oferty.

  16. -pccking mówi

    O e-mail marketingu, jako formie reklamy internetowej należy powiedzieć, że spełnia wyżej wyszczególnione kryteria, jeśli odbiorca komunikatów na pocztę mailową wyraził zgodę na ich otrzymywanie. i chyba tym sie różni od spamu.

  17. edytka1120 mówi

    Poczta i wysyłanie e-maili jest teraz codziennością i nie sposób się od tego opędzić.

  18. asdfgm mówi

    Z drugiej strony, zastanawiam się jak traktują takie wiadomości spamy? tzn, czy programy pocztowe widzą różnice i dobrze odsiewają spam, od e-mail marketingu?

  19. -pccking mówi

    jak poczta nie przefiltruje to sama to możesz zrobić przykładem może być onet tam masz opcje spam i sam uznajesz co jest spamem a co nie :
    czyli
    „Ten list to SPAM! Oznaczając tę wiadomość jako niechcianą, budujesz swoją prywatną bazę antyspamową. Na podstawie Twoich typowań (SPAM/NIE SPAM) system antyspamowy będzie klasyfikował wiadomości, które otrzymujesz. Oznacza to, że korzystasz ze spersonalizowanego filtra antyspamowego, który samodzielnie tworzysz.”

  20. -pccking mówi

    Filtr filtrem ale i tak wszystkiego nie przefiltruje co jest spamem zwyczajnym. Marketing w poczcie elektronicznej jest ciekawym sposobem .

  21. kkiinnaa mówi

    Pracuję w firmie, która zajmuje się sprzedaż telefoniczną. Jednak nasze rozmowy są później wspierane mailingiem. Po rozmowie z taką osobą wysyła się maila z ofertą.

    Osobiście jako osoba indywidualna korzystam z poczty bez typowego spamu (parę błędów rejestracji w różnych miejscach spowodowało przysyłanie reklam sklepów itp, ale to można wyłączyć). Nie lubię reklam w poczcie elektornicznej. Nawet zwyczajną pocztą dostaję spam z banków – Już dziś mogę wziąć od nich kasę i oddać im dwa razy więcej!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.