Zasady tworzenia komunikatu reklamowego

Prowadzenie działań promocyjnych jest konieczne dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą skutecznie konkurować na rynku o klientów. Bez odpowiedniej reklamy i innych kroków w ramach kampanii promocyjnej, ich produkty i usługi byłyby całkowicie nieznane klientom. Siłą rzeczy, mało kto kupowałby je. Jednym z podstawowych elementów każdej reklamy jest komunikat. Jego stworzenie wymaga odpowiedniego przygotowania.

Warto poznać podstawy konstruowania komunikatów reklamowych, aby wiedzieć, w jaki sposób zabrać się do tego w przyszłości. Oczywiście, zawsze można wynająć do przygotowania kampanii reklamowej profesjonalną agencję medialną, ale to kosztuje i to całkiem sporo. Dla małych i średnich firm, które mają ograniczony budżet na promocję, o wiele korzystniejsze wydaje się przygotowanie samodzielnie planu reklamy, w tym komunikatu reklamowego.

Najczęściej, istnieją trzy kroki prowadzące do stworzenia odpowiedniego komunikatu na potrzeby reklamy. Pierwszy krok to wymyślanie jak największej ilości pomysłów. Niekoniecznie muszą być one realne i możliwe do realizacji.

Generowanie pomysłów można przeprowadzić przy okazji organizowania burzy mózgów w firmie. W tym etapie może wziąć udział w zasadzie każdy pracownik.

Drugi krok na drodze do stworzenia komunikatu reklamowego, obejmuje ocenę i wybór pomysłów. Tutaj już przeprowadza się weryfikację zgłoszonych propozycji, wybierając najlepszą, która ściśle odpowiada potrzebom przedsiębiorstwa. Ostatnim krokiem jest opracowanie formy, w jakiej ma występować owy komunikat reklamowy.

Warto powiedzieć o tym, jakie cechy powinien posiadać dobry, trafny komunikat reklamowy. Generalnie, ma on trafiać do podświadomości odbiorców. Może on być:

  • Emocjonalny – powinien odwoływać się do sfery emocji i uczuć odbiorców,
  • Racjonalny – ma przekonywać na drodze logicznego wywodu do tego, że przekazywane informacje są rzeczywiście zgodnie z prawdą,
  • Pozytywny – ma wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje, a jednocześnie musi przedstawiać produkt lub usługę w jak najbardziej korzystnym świetle,
  • Negatywny – stoi w opozycji do przekazu pozytywnego, odwołując się do motywu strachu i niepokoju.

Każdy komunikat reklamowy posiada pewne indywidualne cechy. Musi mieć on odpowiedni styl, nastrój, treść i formę. Jeśli chodzi o styl, to komunikat powinien odwoływać się do symboli, rekomendacji, zwykłych ludzi i zawierać efektowne ogólniki, które co prawda nic nikomu nie mówią, ale za to ładnie brzmią. Powinien on wywoływać miły nastrój.

Dobrze by było, aby odbiorca wręcz poczuł rodzinną atmosferę. Treść przekazu musi być koniecznie łatwa do zapamiętania, stąd też nie powinna być zbyt skomplikowana. Forma przekazu to element, który odbiorca zauważa na wstępie. Powinna więc zwracać jego uwagę.
Forma przekazu zawiera nagłówek, który ma zachęcić do przeczytania całości komunikatu, oraz treść – napisana musi być w prosty, ale jednocześnie jak najbardziej przekonywujący sposób.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

26 Komentarze

  1. 88luker mówi

    Przekaz pozytywny emocjonalny zrobi największe wrażenie :)

  2. asdfgm mówi

    Dobry komunikat reklamowy przyciągnie więcej klientów.

  3. -pccking mówi

    Najlepsza jest Pozytywny który ma wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje, a jednocześnie musi przedstawiać produkt lub usługę w jak najbardziej korzystnym świetle,

  4. asdfgm mówi

    Najrzadziej chyba korzysta się z negatywnego komunikatu.

  5. asdfgm mówi

    Teraz na szczęście ludzie mniej się boją, zmiana ustroju bardzo w tym pomogła;}

  6. -pccking mówi

    trafny komunikat reklamowy to ten który trafia w ludzkie serce lubie reklamy Emocjonalny – powinien odwoływać się do sfery emocji i uczuć odbiorców:P

  7. asdfgm mówi

    Spodobało mi się zdanie: „Treść przekazu musi być koniecznie łatwa do zapamiętania, stąd też nie powinna być zbyt skomplikowana.” Bardzo trafne spostrzeżenie, może ktoś się naszymi komentarzami sugerował?;P

  8. -pccking mówi

    Warto poznać zasady tworzenia komunikatu reklamowego, gdyż reklama towarzyszy nam prawie w każdym momencie naszego dnia.
    p.s
    takimi pierdołami jak tu piszemy nikt się nie interesuje, byle by spełniały wymagania w regulaminie .

  9. asdfgm mówi

    No nie byłabym pewna, czy nikt się nimi nie interesuje;P ja je chętnie czytałam, są dosyć zabawne:) Te komentarze przybrały trochę formę blogu:)
    Czas spać, dobranoc;)

  10. Izabela mówi

    mówi sie że najtrudniej to pomysł ale cięzka praca też

  11. asdfgm mówi

    Wpaść na dobry pomysł to też ciężka praca;)

  12. grazka mówi

    Trafny komunikat reklamowy to podstawa skutecznej promocji.

  13. 88luker mówi

    Jest kilka naprawdę mocny reklam w telewizji i radiu. Z przyjemnością się je ogląda (słucha). Mimo, że nawet produkty już czasem nie są dostępne na rynku, to samo reklamy żyją własnym życiem w Internecie :)

  14. asdfgm mówi

    A uznanie to też w pewnym sensie komunikat reklamowy;)

  15. grazka mówi

    Najważniejsze aby był skuteczny.

  16. Magdalena mówi

    Do stworzenia dobrej reklamy trzeba trochę pomyśleć jednak gdy oglądamy w telewizji ciekawą reklamę jest aż miło

  17. Magdalena mówi

    I oczywiście podpisuję się pod komentarzem urzytkownika pccking

  18. alineczka131 mówi

    No! Fajnie, fajnie

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.