Alf sp. z o.o.

 

Niniejszy biznesplan zawiera opis działań mających na celu powołanie do życia agencji handlowej „Alf” oraz perspektyw jej rozwoju. Jego celem jest jest pozyskanie kapitału w formie kredytu od inwestorów na rozwój działalności.

Agencja handlowa „Alf” w zamierzeniu ma być spółką prawa handlowego i posiadać status spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Udziałowcami będzie troje założyciele posiadających równe udziały 33,33%. Działalność agencji „Alf” można określić jako pośrednictwo w handlu artykułami spożywczymi opierającym się jednak na pionierskich metodach uczestnictwa w grze rynkowej.

Z handlem żywnością wiąże się ryzyko upływu terminu przydatności przechowywanych towarów i związanych z tych strat finansowych. Obserwując rozwój rynku detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych można dostrzec pewne tendencje. Przede wszystkim widoczna jest wzrost udziału sprzedaży tychże artykułów w sieciach dużych hipermarketów wciąż poszerzających zakres przestrzenny swej działalności. Duża skala obrotu towarem odpowiednio zwiększa wolumin ubytków towaru w postaci przeterminowanych artykułów. Jednocześnie istnieją na rynku podmioty (np. wszelkiego rodzaju stołówki), które doraźnie wykorzystują żywność bez długiego ich przechowywania. Z tej oto przyczyny największe znaczenie dla nich ma cena w przeciwieństwie do długiego okresu przydatności. Istotą działania agencji „Alf” będzie pośrednictwo między tymi dwoma grupami podmiotów.

Początkowo działalność agencji będzie obejmować krakowską i górnośląską aglomerację. Podstawą działania będzie współpraca w hipermarketami w podanym rejonie. Kontrolując stan zapasów hipermarkety będą nas informować o partiach towaru, których nie są w stanie sprzedać przed upływem terminu przydatności. Naszym zadaniem będzie znaleźć od ręki kupca, dla którego data przydatności nie gra znaczenia gdyż zakupione towary natychmiast ulegają konsumpcji a okazyjna, znacznie niższa cena skłania do zakupu. Za swoich potencjalnych klientów uważamy :

· Hotelowe,

· Stołówki uczelniane (szkolne),

· Stołówki wojskowe,

· Organizacje charytatywne (np. Caritas),

· Domy Dziecka,

· Domy opieki społecznej,

· Przedszkola,

· Inne.

W istocie u podstaw działalności agencji „Alf” będzie leżała „sprzedaż informacji” o możliwości okazyjnego zakupu żywności. Planuje się utworzenie strony internetowej nieustannie aktualizowanej zawierającej aktualne oferty. Zdajemy sobie sprawę iż nasi potencjalni klienci na dzień dzisiejszy mają raczej utrudniony dostęp do internetu dlatego początkowo nasza działalność będzie się opierać w głównej mierze na komunikacji telefonicznej. Wierzymy iż rozwój infrastruktury i świadomości naszych klientów pozwoli by internet stał się podstawowym środkiem naszej działalności. Agencja pośredniczy w przepływie informacji i środków finansowych. Na życzenie klienta uczestniczy ona w przepływie towarów. Oznacza to iż agencja musi angażować środki transportu, materiały biurowe oraz sprzęt zapewniający szybko komunikację (samochós dostawczy, komputer, stałe łącze, telefony komórkowe).

Źródłem przychodu agencji „Alf” będzie prowizja od sfinalizowanych transakcji.


Pobierz pełen biznes plan klikając tutaj

 

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

23 Komentarze

  1. knighteq mówi

    Interesujący biznesplan.

  2. 88luker mówi

    Fajna ta agencja „Alf”, w porządku biznesplan ! :)

  3. -pccking mówi

    No raczej ten kosmita wczesniej był niż ten biznesplan:P twórca chyba lubiał ten serial.

  4. -pccking mówi

    Ale nazwa dziwna w sumie jak dla działalności tego typu .

  5. 88luker mówi

    Choć jest oczywiście jeszcze wiele innych składników !

  6. 88luker mówi

    Warto obejmować całość problematyki – umysłem :)

  7. edytka1120 mówi

    Dokładnie , handel jest bardzo ryzykowny i artykuł dobrze o tym mówi.

  8. -pccking mówi

    Spółki z.o.o jest dobrym sposobem prowadzenia biznesu tego typu jak handlu żywnością

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.